Scarlett Kinne

För att ni ska hänga med i svängarna tänkte jag skapa en liten presentation av min medryttarhäst Scarlett.

Namn: Scarlett Kinne
Smeknamn: Scarlett
Ras: Varmblodig Travare
Ålder: 14 år
F: Piper Cub
U: Pia Nevele

Scarlett avgick från travet 2006 och kom till hennes nuvarande ägare 2008 och var inte speciellt mycket utbildad. Jag har ridit henne till och från sedan augusti 2011 och det är mer nu på senare tid som jag rider henne regelbundet. Satsar inte på något speciellt mer än att vi ska ha roligt tillsammans, jag tränar dressyr utifrån mina egna erfarenheter (som inte är speciellt stora, men tar inte in någon tränare direkt) och kör mycket markarbete för att hon ska acceptera mig som ledare oavsett om vi är i hagen, paddocken eller ute i naturen. Kommer snart börja hoppa med henne också, har hoppat henne tidigare men då hade jag inte ridit henne speciellt mycket och det gick lite som det gick.


Jag och Scarlett 1 april 2012


Scarlett´s öga 22 mars 2012

Sidan uppdateras och mer kommer inom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback