Justin Bieber - Believe Tour

Jadu.
9 månader senare har man äntligen fått sett honom.

De första veckorna efter att man köpt biljett hade man känslan "Jag ska se Justin Bieber" men sen har jag inte tänkt på det, eller inte brytt mig. Han är inte min största idol direkt, jag har bara varit med från första början - redan innan han blev känd - och kände att om man ändå fick chansen att se honom så kunde man lika gärna ta chansen.

Personligen blev jag lite besviken. Jag vet inte om det hade med platserna att göra, om det var för att Justin's röst var halvt sådär eller om konserten var totalt styrd. Eller så var det allt det där. Platserna gjorde mig inte jättemycket dock, hade parkett ståplats, stod långt fram men flyttades självklart bakåt. Problemet var väl när en lång kille kom och ställde sig framför och snett framför honom stod en lite längre tjej så jag var helt körd i mina 164 cm.

Angående konserten så har jag varit på konserter där folk snackar, pratar med publik - gör lite som de vill men ändå har saker att gå efter. Men Justin var mer som.
*Öppnar*
*Vi sjunger och dansar*
*Här säger vi det här*
*Och här sjunger vi och dansar lite till*
*Och typ presentera band medlemmarna*
*Sjunger lite till*
*Det här säger vi också*
*Stänger*
Ser inte det där personliga som man sett i andra artister vilket jag tycker är väldigt synd faktiskt då jag alltid har sett Justin som en personlig kille men kan säga att det har tagits ur honom, iallafall utav det jag såg igår och har läst på Twitter och liknande.

Måndag
Tog buss in till Göteborg för att ta tåget upp till Stockholm där vi blev hämtade av mina systrar's (vägrar skriva halv framför syster, k) syster. Kvällen var väldigt händelselös faktiskt.

Tisdag
Vi tog oss mot Globen vid 07:00 och satte oss för att köa. Det regnade någon timme på morgonen men avtog efter en stund, det blåste hela dagen och jag satt och skakade så sjukt mycket.
Framåt 17:30 släppte de in oss i arenan och som sagt, vi hamnade långt fram.
Någon gång efter 19:00 kom förbandet, The Fooo.
Justin kliver på scenen runt 21:30 och är klar strax innan 23:00.

Onsdag
Vi lämnade lägenheten vid 12:20 för att ta oss till tunnelbanan som skulle ta oss till T-centralen och därefter skulle vi då gå till centralstationen.
Tågresan var riktigt seg och tråkig, men med lite All Time Low, Bring Me The Horizon och Fall Out Boy i öronen gick det rätt bra ändå.
Kände hur lugnet riktigt kom när jag satte mig på tåget mot Stenungsund, jag klarar verkligen inte av storstäder och mycket folk - usch.

OHBLUBB,
intressanta dagar.

Men måste bara sammanfatta det här till att konserten var helt okej, kunde varit bättre men också så otroligt mycket sämre.
Ska man se det på det sättet så var DET GRYYYYYMMT! :D

Här har ni lite bilder, har några som ni kan få i ett annat inlägg om ni vill. Det här är de jag personligen tyckte blev bäst, typ .. nästan iallafall, ni får resten imorgon eller något. Älskar bilden längst ner, cant help it!



Panasonic DMC-TZ10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback