Scarlett - 2 april

Hästen var helt underbar att rida idag, det var sjukt. Fortsätter min träning i paddocken, försöker få henne att lyssna på mig för att sedan ta med mig det ut.

Travade en del idag faktiskt, hon blev svettig men hade inget jättedåligt samvete över det då det var ganska skönt ute. Hon hann iallafall torka en del innan jag gick ut ur paddocken.

Hon var lugn, till och med i traven, nästan så det gick lite segt vissa gånger. Hon sökte sig även ner i slutet även om hon tyckte att det var otroligt jobbigt, och hon har även börjat fatta att man faktiskt kan göra skänkelvikning i traven också. "Min" duktiga lilla polle, det går verkligen åt rätt håll. Hon är som en ängel just nu, så om jag bara håller igång henne tror jag att hon kan vara riktigt fin till sommaren.

Någon dag här i veckan ska min kompis med mig till stallet så ska vi se hur mycket hon faktiskt litar på mig när jag sitter uppe. På marken är det inga som helst problem, men så fort jag sätter mig upp så blir hon rädd för allt och inget. Ska se om man kan använda några läskiga saker att lägga ut i paddocken och om kompisen typ kan hitta på något roligt som kan få pollen att reagera.

Ska även se om hon kan fotografera lite kanske, och även om hon vill rida på henne lite själv .. ehe. c:

Men Scarlett var jätteduktig idag, bästa ridpasset på länge!


Vacker bild osv. HTC One X+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback