Blixtar

Tog mig friheten att fotografera blixtarna som cirkulerade runt mig. De gick från vänster till höger, stora moln som verkligen gick i en cirkel. Ingen åska hördes vilket var en lättnad, har väldigt respekt för blixtrar och åska samtidigt. I mitten var det stjärnklart och jag stod och beundrade de skinande prickarna. Såg några stjärnfall också, riktigt mysigt. Dock var det kallt, stod och huttrade nästintill hela tiden. Borde ha haft lite mer tålamod men det var kallt och jag orkade inte haha.

Fokuset på bilderna är väl inte den bästa och hade kunnat haft bättre inställningar men det var väldigt svårt. Första gången jag gav mig på något sånt där, man lär sig av sina misstag!

Här har ni två bilder iallafall, tog 30 stycken tror jag, varav hälften är svarta. Blev lättare mot slutet när jag ändrade slutartiden men ändå. Det blev inga intressanta bilder på grund av molnet och färgerna är helt muppade. Vet inte hur man brukar redigera blixtbilder och orkade inte sätta mig och leta på google haha. Tror de brukar vara mot det lila hållet, men det blev bara helt konstigt och nu är det flera färger i en bild. Jag vet inte, det spelar inte så stor roll egentligen. Jag fotograferade och det var väl huvudsaken.

Nikon D7000 + Nikon 18-105 f/3.5-5.6

Kommentarer
Postat av: Lina

Häftiga bilder! :D

Svar: Tackar! :D
Moalinn Ahlström

2013-08-15 @ 14:25:46
URL: http://linaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback