Vattendroppar


Nikon D7000 + Nikon 85 f/3.5

Kände mig rastlös och ville fotografera något. Tog fram ljustältet, strök till och med bakgrunden för att kunna fotografera katten men tror du att hon ville? Nope. Snacka om att göra allt i onödan haha, fick iallafall en lektion av syrran om hur man stryker .. inte dåligt. (lovar, har gjort det innan för typ tjugo år sedan).
Letade istället upp lite tips på att fotografera vattendroppar i och med att vår kran är låg så vattendropparna blir helt missbildade och hittade ett sätt som jag testade och ja, resultatet ser ni ovan. Hade kunnat göra på något annat sätt för att få bort de svarta kanterna som blev, men yah. Övning ger färdighet eller vad det nu heter. Fick även använt min reflexskärm för första gången, den behövdes kan jag säga!

Kommentarer
Postat av: Ingela Lif Ahlström

Fina kort!! Fräckt med olika färger i bakgrunden!! Du kan du!!

2013-08-04 @ 07:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback