"Varför inte plusgymnasiet?"

Förvånad blev jag men frågan kom och jag känner mig tvungen att svara.

Anledningen till varför jag inte skulle rekommendera plusgymnasiet är främst över hur dåliga de är på att planera. De har ingen riktig kontakt med eleverna känner jag. Jag kommer gå ur gymnasiet utan godkänt i matte 1b på grund av dem. Hela tvåan väntade jag på ett svar ifall jag fick godkänt eller inte men fick bara svaret "det är ingen som har några uppgifter" och blabla. Sen kommer de i trean och säger att jag måste klara den här kursen, jobba en timma i veckan i ett häfte utan några exempeluppgifter. Nä, fungerar inte så känner jag. Det fanns ju en anledning till varför jag inte klarade kursen, varför inte då ta upp den anledningen till ytan och göra något åt det istället för att sätta mig vid bänken klockan 8 på morgonen med en massa siffror framför mig som jag inte har någon aning om vad de betyder? Visst kunde jag ge mig fan på det så det är inte bara deras fel, såklart.
 
Om vi ska ta in lite annat så tänker jag på scheman. Vi hade ett helt okej schema i ettan, tvåan var riktigt soft men nu i trean - då slänger de in allt de kan och lite till. Håltimmar är också bra, tydligen.
 
Sen klassen - Uäk typ. Har aldrig varit med om en så konstig klass. De är i princip som främlingar, jag vet deras namn men inte så mycket mer.

Ja, tänker inte sitta och skriva upp allt men jag skulle inte rekommendera någon till att gå där. Jag vet dessutom folk som blivit utfrysta och mobbade, så nä.

(kommentarer besvaras i kommentarerna om jag inte anser att det är en öppen fråga som kan svaras i ett inlägg så håll koll i inlägget ifall du väntar på ett svar)

Kommentarer
Postat av: moa

Moalinn, jag förstår att du tycker vi är som främlingar, de kan vara för att du inte pratar med oss, och förstår att du tycker de är jobbigt att ta kontakt, men jag tänker faktiskt inte bara sitta här och få stämpeln "konstig " utan att säga ifrån. De är faktiskt inte okej.

Svar: Vet inte riktigt vad jag ska svara men det behövs inte tas så väldigt personligt tycker jag. Det är en väldigt knepig klass och det handlar inte om varje individ i sig utan vi som grupp. Det är absolut inget personligt, varken mot dig eller någon annan!
Moalinn Ahlström

2014-04-12 @ 21:15:13
Postat av: moa

Men de är fortfarande inte okej. Man sitter inte och inte säger något alls och sen inprincip säger att de är vårt fel att du intw känner oss. Du måste förstå att de är så här man reagerar.

Svar: När har jag sagt att det är ert fel att jag inte känner er? Jag sa att jag tycker att klassen är konstig, inte att det är någon annans fel att jag tycker som jag tycker. Vill du fortsätta få mig att tycka annorlunda kan du ta kontakt med mig på annat sätt. Bloggen är rätt värdelöst när det kommer till sånt här tbh.
Jag har min fulla rätt att säga vad jag tycker och jag sa vad jag tycker. Anledningen till varför jag tog upp det är för att jag vet många andra som tycker likadant, inte om just vår klass utan såna som går i skolan eller har gått ut.
Moalinn Ahlström

2014-04-12 @ 22:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback