Vattendroppar

Nikon D7000 + Nikon 85 f/3.5 macro

Eller vattenstänk om ni tycker det passar bättre! Hade problem med fokuset så de vattendroppar jag lyckades fånga på bild blev väldigt oskarpa. Problemet låg antagligen i att påsen med vatten jag hade inte hängde speciellt stabilt så den flyttade lite på sig, vilket gjorde att ingen vattendroppe landade på samma ställe. Men några bilder blev det iallafall. Tycker det är ganska kul att fotografera just vattendroppar då man kan mixa med ljus och så vidare. När jag fotograferar så riktar jag den inbyggda blixten mot min reflexskärm som gör att ljuset studsar tillbaka på vattnet, riktigt snyggt. Istället för en blixt som kommer rakt på. Tog några sådana bilder också och visst blir det lättare att fånga droppen men nä, inte alls vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback