Veckans band - Hands Like Houses

Hands Like Houses
Ett rockband från Australien, formades 2008.

Bandmedlemmar
Trenton Woodley - lead vocals
Matt Cooper - lead guitar
Alexander Pearson - rythm guitar, backing vocals
Joel Tyrrell - Bass, backing vocals
Jamal Sabet - Keyboard
Matt Parkitney - Drums

Bästa skiva/ep or whatever
Unimagine

Bästa låt
No Parallels



De har ett underbart sound och sångaren har en helt otrolig röst. Det står på wikipedia att de också spelar post-hardcore, kan inte riktigt hålla med om det men vissa låtar är "tyngre" än andra. Deras första album (Ground Dweller) har ett mycket tyngre sound än vad deras senaste är (Unimagine), tycker jag iallafall sen om det är sant eller inte vet jag inte. Varför jag föredrar Unimagine före Ground Dweller vet jag faktiskt inte, då jag är kär i det tyngre soundet men antar att vi alla behöver lite lugn i vår vardag!
De har tydligen också en låt med Matty Mullins från Memphis May Fire, det var mer än vad jag visste. Mycket bra låt faktiskt, Watchmarker heter den.

Det här är ett band alla borde lyssna på, om inte annat ge en chans. Det finns så många band där ute som skriver låtar om något helt random, tycker att Hands Like Houses har en helt annan typ av mening i sina texter. Nästan så de går över både All Time Low och Memphis May Fire, men bara nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback