Veckans band - Yashin

Tänker ta upp Veckans band/artist igen, nu känns det lite annorlunda. Jag är villig att hitta nya band och dessutom väldigt villig att dela med mig utav de jag lyssnar på. Lyssnar inte bara på skrik hit och dit, så tror nog ni alla skulle kunna hitta något att lyssna på! (;


Yashin
Ett post-hardcore / metalcore / alternative rock (enl. wikipedia) band från Skottland, formades 2006.

Bandmedlemmar
Harry Radford - "clean vocals" (... ren sång?)
Kevin Miles - "unclean vocals" (dvs skrik och sånt)
Paul Charles Travers - Gitarr
Andrew McShane - Basgitarr, backgrundsångare
David Beaton - Trummor, "percussion" (vad det nu än är, något slagverk av något slag haha)
Connor MacLeod - Gitarr

Bästa skiva/ep or whatever
Put Your Hands Where I Can See Them.

Bästa låt
Stand Up.


De skriker inte i låten. Gråter varje gång jag lyssnar på den!

De har gjort lite covers också, Everytime - Britney Spears och One Step Closer - Linkin Park är två av dem. Riktigt bra faktiskt, när jag hörde One Step Closer första gången så blev jag väldigt förvånad. Det var liksom något helt nytt på en väldigt bra låt, gjord av ett väldigt bra band. Det fungerade inte riktigt, men lärde mig att kunna lyssna på det och idag har jag accepterat det och tycker faktiskt att det är riktigt bra!

Yashin är ett väldigt bra band, det är nästan lite galet hur bra de är. Totalt älskar dem. Tycker du om Post-hardcore, tycker du om Yashin. Just sayin'.

För er som inte tycker om skrik har jag tagit ut de låtar där de inte skriker!

Runaway Train (album)
Make It Out Alive (acoustic)
New Year or New York (acoustic)
Let It Go - acoustic (Otroligt bra låt, lyssna!!)

We Created A Monster (album)
The Game
This Is The Time Of Our Time

Revolution (album)
Heroes Alive In Us Yet (acoustic)
Stand Up (acoustic)
Black Summer (acoustic)

Put Your Hands Where I Can See Them (album)
Stand Up
Tonight We Dance (acoustic)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback