Mina inspirationskällor

Tänkte dela med mig av de fotografer som jag ser upp till och tar inspiration ifrån.

Johanna Fåglund
Svensk, eget företag, främst djur och natur men även mycket annat.
Johanna har jag följt väldigt länge, framförallt på dayviews men de senaste åren har jag läst hennes blogg. Jag verkligen älskar hennes bilder, helt underbara.

Mattias Klum
Svensk, ascool snubbe.
Fick jag upp ögonen för under 2013. Skulle göra ett skolarbete och så kom han upp. Det känns som att han "tar hand" om sina bilder, liksom tar vara på det som finns och gör det bästa av det. Han håller på mycket med djur men även natur. Åker runt i världen och lite sånt.

Paul Marcellini
Amerikan, djur och natur - något annat finns inte i hans värld. Önskar att alla kunde tänka som honom. Han är inte intresserad av att fotografera människor, varför ska han då fotografera människor? Jag känner precis likadant men andra säger "fotografera människor oavsett om du tycker det är roligt eller inte".
Hittade honom bara för några veckor sedan men han är också riktigt duktig. Kan inte säga så mycket men han jobbar väldigt mycket för sina bilder. Varför skulle han bry sig om han behöver stå mitt i vattnet för att ta en bild?

Nikon D7000 + Sigma 17-50 f/2.8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback