Konsert - Gothenburg Hardcore Fest

29 april | HTC One X+. Vi Som Älskade Varandra Så Mycket, Eldstad, Being As An Ocean, Tash Talk, Stick To Your Guns & Deez Nuts. Dödsknark, Young Mountain och Frankdown spelade också.

En mycket intressant eftermiddag/kväll. Började med att jag fick hjärnsläpp när jag skulle låsa upp sim-kortet så det slutade med att det låste sig, det vill säga att jag tappade internet och kontakten med omvärlden. Jag som inte åker spårvagn speciellt ofta sprang mellan hållplatserna och kollade vilken linje jag skulle ta, visade sig att den jag skulle ta var den som låg närmast men det var den jag kollade på sist. Värdelöst. Då är Stockholms tunnelbana mycket smidigare. Kom till Arena29 runt 15:30 då det första bandet (dödsknark) började spela. Varför jag var där så tidigt kan jag inte svara på, hade egentligen räckt att jag kom vid 19:00 då Being As An Ocean började spela då jag faktiskt inte tycker svensk hardcore är speciellt bra (ska skriva ett inlägg om detta) men att se Young Mountain, Eldstad och Vi som älskade varandra så mycket var lite kul ändå. VSÄVSM är mycket bättre live än på skiva, tycker jag. Träffade Sara, kompis från gymnasiet, och hennes kompis vilket var lite trevligt. Inte haft sällskap (någon man kände sen innan menar jag) på konsert sen Timbuktu förra året, vilket också var den enda gången jag hade sällskap under hela året haha - forever alone.


Btw. På Deez Nuts stod jag ganska nära utgången, ganska tätt med folk men det var ett litet mellanrum mellan mig och killen framför så folk såg det som en bra väg att komma ut/in. Folk, säkert ett tiotal, knuffade till mig, inte en enda sa ursäkta eller något liknande. Så kommer sångaren i Being As An Ocean och råkar nudda mig litegrann och han vänder sig om och säger "sorry". Vet inte om det är fel på svenskar eller om han bara var lite extra trevlig.
Men men.

Dödsknark - Nejtack.

Young Mountain - Tycker de är lite bra faktiskt, men bara lite. Inget jag lyssnar på dagligen men kan absolut tänka mig att lyssna på dem igen.

VSÄVSM - Som sagt, mycket bättre live än på skiva. Det blev något helt annat som också var så mycket bättre. Mycket trevlig spelning faktiskt.

Eldstad - Nah, men okej.

Frankdown - De stod ut ur mängden kan man säga, inte mycket hardcore där inte hah. Tur för dem och alla andra att jag lyssnar på sån musik, annars hade jag nog sprungit därifrån.

Being As An Ocean - Mycket bra band, ännu bättre live. Helt sjukt ändå.
Bästa låt: This Loneliness Won't Be The Death Of Me och The Hardest Part Is Forgetting Those You Swore You Would Never Forget.

Trash Talk - Neh.

Stick To Your Guns - Yaaas! Bästa ever. Så sjukt bra. Orkar inte. Stod i princip längst fram vilket jag inte brukar göra på såna konserter men nu kände jag att det var dags. Någon jäkla människa bestämde sig för att slänga sig ut i publiken när jag stod och filmade, jag såg att han gick upp på scenen, var på väg att ta ett tag om mobilen och fånga människan men hann inte och det gick som det gick. Annars var det riktigt trevligt faktiskt. Tyckte sångarens "tal" var mycket bra. Handlade typ om att hardcoren har funnits där för honom och sånt vilket man kunde relatera till.
Bästa låt: Kan inte låta bli att säga Against Them All. What Choice Did You Give Us? och Amber är också riktigt bra. Jag tycker om STYG alltså, väldigt mycket.

Deez Nuts - Nejtack. Jag tycker verkligen inte om när det låter som rap/hiphop fast med en jäkla massa gitarr och trummor.

 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromApr 29, 2015 kl. 5:45 PDT

 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromApr 29, 2015 kl. 5:38 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback