Konsert - While She Sleeps

5 april | iPhone 5c - Hundredth, Cancer Bats & While She Sleeps. Oathbreaker var med också men tog ingen bild.

Tog mig typ 5 månader att bestämma mig om jag skulle gå på konserten eller inte. När de sa att Hundredth skulle med så tänkte jag direkt att jag skulle gå men tvekade ändå just för att jag inte lyssnar på de andra banden speciellt mycket även om jag tycker att WSS är riktigt bra. I torsdags kände jag att "vafan, kan väl lika gärna gå" och började lyssna på några av WSS låtar för att iallafall kunna sjunga med i några haha. Men tvekade enda in i det sista. Köpte biljett på lördag kväll och jag är otroligt glad över att jag faktiskt gick! Så bra. Trevligt folk också. Jag tycker om att gå på konsert i Göteborg, man vet vilka som kommer och man kan prata med de man såg förra gången. Åker man till Stockholm så känner man inte igen speciellt många och man blir lite vilsen.

Oathbreaker - Inte alls imponerad, usch. Tråkiga att kolla på också då man inte fick någon kontakt med bandmedlemmarna överhuvudtaget. Som killen bredvid mig sa "lite snack och mycket verkstad". De presenterade sig liksom inte ens haha. Men de får ju göra precis som de vill och tycker!
Bästa låt: ??

Hundredth - Åååh, jag älskar det där bandet alltså. Så bra live. Sångaren frågade "Vilka har sett oss tidigare" men jag hörde inte riktigt vad han sa, folk började räcka upp handen och så kopplade jag och sträckte upp handen typ 3 år senare och han bah "Thank YOU" och pekade på mig och jag blev typ "yayy". :D Hoppas de kommer tillbaka igen!
Bästa låt: Live Today, Carry On och Weathered Town. Tror iallafall de sjöng Live Today, minns inte riktigt haha!

Cancer Bats - Aldrig hört dem innan och tyckte inte det var jättebra, inget jag brukar lyssna på liksom. Sångaren lyckades dock roa mig litegrann även om jag mest stod i mina egna tankar.
Bästa låt: ?

While She Sleeps - Är mycket imponerad. Väldigt bra live faktiskt även om det inte är ett band jag lyssnar på till vardags. Kunde sjunga med lite iallafall haha. Fick lite energi och hoppade med i några av låtarna även om man stod vid sidan. Hade en sån fruktansvärd träningsverk i ben, armar, axlar och rygg från lördagen så höll på att dö men vad gör man inte. Idag är jag död, kan knappt gå.
Bästa låt: Four Walls, This Is the Six och Our Courage, Our Cancer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback