Konsert - Capture The Crown

17 december | HTC One M9 - Walking With Strangers och Capture The Crown. Silent Screams och The Browning spelade också men fick ingen bild värd att visa.
 
Gårdagen alltså, haha. En sån underbar kväll. Det var inte många där och jag tror säkert att det var den minsta spelningen på deras turné. Hade väldigt roligt iallafall, och det hände saker hela tiden.

Walking With Strangers - Bra, inget jag lyssnar på men de lät mycket bra live också.

Capture the Crown - Bandet jag var där för att se. Också bandet jag upptäckte 2011 när jag började lyssna på sån här musik. Ett band som antagligen inte har några fans här i Sverige alls. Det var jag och en till som sjöng med i de flesta låtar haha! Hela publiken låg ner under nästan en hel låt. Jag tycker om låten de spelade (minns inte vilken det var dock) så var ju tvungen att ställa mig upp och sjunga lite ;) Tog en bild också, för bandet satt/låg ner själva. Mycket weird men lite kul haha. Man hör en hel del skit om CTC så jag hade väldigt låga förväntningar men jag ville se dem just för att jag verkligen inte trodde att de skulle komma hit, någonsin. Grejen är att jag tycker inte det var så dåligt som folk säger? Visst, inte bästa spelningen ever men jag har helt klart hört och varit med om sämre.
Bästa låt: Minns inte vilka låtar de spelade, men tror de spelade To Whom It May Concern (kanske det var den de spelade när alla låg ner ehe), Red Light Distict och Firestarter vilket är låtar från deras senaste album. You Call That A Knife? This Is A Knife! var dock rätt skön den också, iallafall live.

Silent Screams - Jag lyssnar inte på sån musik direkt och har lite svårt att säga hur det lät, ganska dåligt?

The Browning - This is weird var mina första tankar. Folk klappade händerna, hoppade och dansade i ena sekunden och i nästa så börjar de headbanga och mosha. Mycket, mycket weird. Fast det såg ganska kul ut ändå. Jag behövde dock sticka till bussen innan de hann spela klart, annars hade jag helt klart sett hela för det var alldeles för intressant för att inte tycka om det. På skiva? Nej. Live? Ja!

 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromDec 17, 2015 kl. 4:23 PST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback