2014 i bild & text

Köpte ett nytt objektiv, sigma 17-50 f/2.8 som jag använt flitigt under årets gång. Fotograferade Benyamin i snön som fanns, vilket var en hel del om man jämför med nu haha. Hade en uppgift i skolan om att fotografera känslor och som vanligt spårade det ut och jag fotograferade allt annat istället!

Började med gymnasiearbetet. Ganska roligt faktiskt. Förlorade min älskade Frosen, något bland det jobbigaste jag varit med om. "Vill du att vi ska stänga av maskinerna och ge honom avlivningssprutan?". Snyft. Såg All Time Low i Stockholm. Första gången jag gick på konsert själv och insåg väl att det inte var så farligt som jag först trodde!

Ännu mer skolarbete. Jag såg You Me At Six i Stockholm, helt otroligt var det ändå - om man bortser från alla fangirls i publiken haha. Fotograferade stjärnhimlen för första gången och resultatet var katastrof.

Våren kom och jag for till Nordens Ark. Fotograferade Matilda och Údi en sväng. Även Märtas kaninungar! Fick hem en ny liten kanin vid namn Övarps Mister Fluff. Jag var i Norge en liten sväng också.

Startade och avslutade det största fotoprojektet jag någonsin har gjort, tyckte det var riktigt roligt och är mer än nöjd med resultatet faktiskt. I maj såg jag Touché Amoré, Den svenska björnstammen och Timbuktu live.

Roadtrip till Danmark och Köpenhamn Zoo med syrran, syrrans gubbe och min systerson. Jag såg Hundredth live. OOOOCH JAG TOG STUDENTEN! Firade midsommar. Fotograferade en hel del under juni månad. Var ut med båt och fotograferade lite vackra bilder till jobb.

Åkte till Nordens Ark ännu en gång. Gjorde sedan ett (eller typ tvåhundrafemtioelva) besök i Tyskland och på hemvägen åkte vi in på Givskud Zoo i Danmark. Spenderade natten i Ebeltoft, eller vafan det nu än hette hah.

Jag jobbade en hel del under sommaren faktiskt. Bilden i mitten är från Tyskland och bilden till höger är en av måånga bilder som blev fotograferade under mina dagar som fotograf. Jag var även på Universeum med systrar och systersöner.

Såg Neverstore och fotograferade lite westerntävlingar för andra gången. Benyamin får vara med på ett litet hörn då jag fotograferade honom när han åkte rutchkana.

Oktober var ingen händelserik månad men jag såg Crown The Empire, The Ghost Inside och Secrets live! Samma dag som vi skulle fira att jag fyllt 19, gick helt enkelt inte på mitt eget kalas för att gå på konsert .. det är så det ska vara ;) Fotograferade lite natur också vilket jag faktiskt inte gjort sedan dess .. oups.

Fotograferade syrrans djur i mitt ljustält. Såg The Amity Affliction och Heart In Hand!

Fångade kaniner och vattendroppar på bild. Såg Northlane, Heaven Shall Burn och Parkway Drive!

2014 har varit ett av de bästa åren, om man bortser från att Frosen gick bort. Jag har inte så mycket att skriva till bilderna då jag egentligen inte kommer ihåg jättemycket från det gångna året men minns att det iallafall var bättre än 2013. Bloggade inte överdrivet mycket heller för den delen.

Med detta säger man väl ... gott nytt år? Nej, det är aldrig försent okok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback