Konsert - Architects

6 mars | iPhone 5c - lika värdelös som alla andra mobiler vid konserter. | Counterparts, Blessthefall, Every Time I Die & Architects på Trädgår'n i Göteborg.

Årets första konsert ägde rum i fredags, 6/3. Helt underbart att komma ut igen även om man kommer hem med 50 blåmärken på kroppen och bulor på huvudet haha.

Misstaget de hade gjort den här gången var att de hade satt 18+ på golvet vilket de inte brukar göra utan brukar vara typ 16+ på golvet och 18+ på balkongen. Jag tycker verkligen inte att det är speciellt roligt att stå bland fulla människor som inte kan uppföra sig normalt. Kastar glas så man blir dränkt i öl och spiller i mina skor, kunde liksom känna hur det rann ner i min skor. Inte okej. Stod längst fram typ i mitten vilket fungerade jättebra tills Architects började spela. Då skulle det in fyra killar till bredvid mig (som om att det inte var trångt enough) så jag kände mig som en intryckt gås ungefär, liten och ynklig kämpade jag för mitt liv. Samtidigt försöker någon kille tränga fram handen mellan för att få stöd på staketet, ahahahah lycka till. Liten som man är får man mobiler i ansiktet för att de ska ta kort eller filma, man bah men visa lite respekt iallafall. Vet inte varför jag går på konserter egentligen, bara klagar på folket haha!

Counterparts - Ett av mina absoluta favoritband. Helt jäkla underbara och riktigt bra live. Trodde inte de skulle vara så bra haha.
Bästa låt: Witness är riktigt bra, även live. Fast The Disconnect är något speciellt alltså.

Blessthefall - Lyssnade en del på dem förr, då man lyssnade på konstig musik som typ Sleeping With Sirens och sånt. De var faktiskt över förväntan. Mycket bra live och jag gillade hur de fick det att kännas mer som en konsert än "hej vi är förband okok bye".
Bästa låt: Ojoj. Déjà Vu kanske.

Every Time I Die - Jag hörde inte alls vad han sjöng och då var det ändå en hel del cleansång i det hela, totalt värdelöst. Kan bero på att jag inte har lyssnat på dem speciellt mycket men kan också bero på att ljudet inte var som det skulle, jag vet inte. Uttråkad var jag iallafall. Killen bredvid knuffade till mig och bah "cheer up for gods sake" så måste ha sett extremt uttråkad ut haha.
Bästa låt: ??

Architects - Var mycket bra. Första gången jag såg dem live och även de var över förväntan. Inte det bästa bandet jag sett live men ändå helt okej.
Bästa låt: Gravedigger tror jag, eller Naysayer.

Nu taggar vi för Of Mice & Men, Volumes och The Amity Affliction (<3) den 17 mars. The Script, Yellowcard, Gothenburg Hardcore Fest och La Dispute står på tur. Blir antagligen ingen Bråvalla i år heller men jag har ingen att gå med och då känns det bara meningslöst alltihop. Så ingen All Time Low i år :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback