Konsert - The Script

24 mars | HTC One X+ - Tinie Tempah & The Script.

Åkte upp till Stockholm tidigt som satan på tisdagen. Gick upp 02:30, efter att jag sovit i ungefär 1,5 timmar, och 06:05 började resan till Stockholm från Göteborg. Åkte med MTR Express vilket var som vilken tågresa som helst, något obekväma säten (lite små, kunde inte göra det bekvämt utan fick sitta rakt upp och ner med fötterna på golvet) men annars så! Kom fram i tid och sånt så inget att klaga på. Alltid lika intressant att ta sig ut från centralen, men tillslut hittade jag till t-centralen. Började dock med att jag åkte åt helt fel håll, haha! Löste sig det också och som vanligt när jag ska ta mig till hotellet så går jag en omväg på ungefär 10-15 minuter. Bra är väl det, då får man se sig om lite och ser vad det finns för affärer och grejer i närheten. I vilket fall som helst så fick jag checkat in och allt sånt där. Ett litet men trevligt rum. Drog ganska så direkt till Globen och Annexet. Fick nummer 34 på handen och satte mig ner, ungefär 7 timmar till insläpp. Har aldrig varit med om att man fått nummer på en sådan stor konsert så det var riktigt bra, tyckte både vi och vakterna. Blir en lite bättre ordning på det hela dessutom gällde numrena även när man kommit in foajén.

Själva konserten var helt otrolig. Tinie Tempah var support, inte speciellt imponerad då jag inte tycker sån musik är speciellt bra. Men The Script, shit alltså vilken kväll! Stod på andra raden längst fram, det var inget tryck överhuvudtaget och allt var bara så lugnt och skönt. Däremot var ju publiken dominerad av tjejer så man blev halvt döv av bara det. Jag fick äntligen gå på en riktig konsert med ett riktigt ljud och ljus. Bara stod och njöt över hur bra ljudet var. Ljuset var också riktigt snyggt. De lät bra, fruktansvärt bra live. Nä, absolut en av de bättre konserterna jag varit på.

Bästa låt: If You Could See Me Now och The Man Who Can't Be Moved tror jag.
 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromMar 24, 2015 kl. 4:37 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback