Konsert - Yellowcard

25 mars | HTC One X+ - Like Torches, Chunk! No, Captain Chunk!, Less Than Jake & Yellowcard.

Andra dagen i Stockholm. Har varit på Fryshuset innan så vet vart det ligger och hur man tar sig dit. Blev att åka tunnelbana i typ 3 min och sedan tvärbana i 20 min, lika trevligt varje gång. Jag kom dit vid typ 15:40 och då var det hela 5 personer där! Lite förvånad faktiskt men om det är något jag har lagt märke till så är det att poppunk och poppunk är inte samma sak och har inte samma fans. Förra året på YMAS kom jag dit vid kanske 13-14:00 och fick ett nummer runt 30 haha.

Like Torches - Såg dem när de var support för Memphis May Fire förra året och jag minns då att jag sa att jag tyckte de var helt okej och att jag skulle börja lyssna på dem. Jag började inte lyssna på dem, men de var lika bra live nu som då. Däremot drog de fler göteborgsskämt förra gången, de gjorde ett tappert försök i onsdags men det var bara några få själar som skrattade. Haha, mycket trevliga människor. En låt satte sig rätt så rejält från första gången jag såg dem så jag kunde iallafall sjunga med litegrann!
Bästa låt: ?

Chunk! No, Captain Chunk! - Så bra. Jag kan inte sätta ord på hur bra det var. Tycker att vocalisten, Bert Poncet, är så fruktansvärt bra. Dessutom tycker jag om deras musikstil som är lite av allt möjligt. Lite likt A Day To Remember men tycker C!NCC! är så mycket bättre. Deras breakdowns är helt otroliga. Orkar inte. Så otroligt glad över att jag fått sett dem live och hoppas över hela mitt hjärta att de kommer tillbaka. Efter konserten gick jag till deras merch och snackade lite med sångaren. Trevlig liten kille haha!
Bästa låt: I Am Nothing Like You

Less Than Jake - Inget jag tycker är speciellt bra alltså. Men visst, de bjöd på något jag aldrig sett innan. "Hey, are you okay? You sneezed. Are you okay?" "You have great hair, come up here!" "Anyone had their heart broken recently?" *någon räcker upp handen* "Come up here, let's talk about it". Väldigt roliga och det hände något hela tiden.
Bästa låt: ?

Yellowcard - Bandet jag sa "Vafan är det här för skit?" när jag började lyssna på sån här musik för typ fem år sedan. Jag skojar inte. Hade lagt in några av deras låtar i min spellista men tillslut blev det att jag tog bort dem för det lät fruktansvärt illa. Började dock lyssna på dem igen för kanske två år sedan nu så är glad över att jag fick chansen att se dem live! Mycket bra är de, även live.
Bästa låt: Only One och Ocean Avenue. Men tycker verkligen om alla deras låtar.

Jag är glad över att jag tog två dagar i Stockholm för att gå på två konserter. Hade jag valt så hade det blivit Yellowcard och då hade jag missat The Script vilket jag är otroligt glad över att jag inte gjorde. Mycket bra avslut på mars månad.

Måste bara dela med mig av min otroligt fina torsdag. Hade satt klockan på 08:30 för att jag skulle få en lugn och fin morgon med frukost på hotellet och allt sånt där. Vaknade 10:08 och insåg att det var en halvtimme kvar innan tåget gick mot Göteborg. Bara att byta om och slänga ner allt i väskan, checka ut och springa till t-banan. Jag glömde mobilladdaren men hotellet är snälla och skickar ner den till mig så slipper köpa en ny, igen!

Det jag tycker är roligast är att jag satte på mig skorna, tänkte "nej, jag måste ha strumpor" och gick ur skorna igen, satte på mig en strumpa på ena foten men glömde den andra. Kom på detta när jag stod på tunnelbanan ungefär 7 minuter senare "men ... jag har bara en strumpa på mig".
 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromMar 25, 2015 kl. 5:12 PDT

 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromMar 25, 2015 kl. 5:20 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback