Konsert - Being As An Ocean

12 november

Detta är en konsert jag borde skrivit om för länge sedan men har faktiskt glömt av det. Jag fick iallafall sett Being As An Ocean i London. Något jag aldrig trodde jag skulle göra men som jag gjorde. Anledningen till varför jag åkte dit var egentligen på grund av hela line upen med supportband och allt. Det kan ha varit en av de bästa kvällarna någonsin, om man endast går efter banden som spelade. Det var verkligen något utöver det vanliga. Fyra jäkligt bra band. Casey, Capsize, Burning Down Alaska och Being As An Ocean. Förbanden var verkligen över förväntan. Hade självklart lyssnat på dem länge innan men att de alla skulle leverera trodde jag ju inte. Casey var nog favoriten tätt följt av Capsize. Älskar Caseys texter och låtar och att få höra det live med folk som sjöng med gjorde allt bara så otroligt mäktigt. Capsize har jag lyssnat på hur länge som helst utan att fått sett dem live men äntligen fick jag se dem också. Hur bra som helst. Burning Down Alaska är också ruskigt bra live och man märkte att London do love them! Höjdpunkten på kvällen var såklart Being As An Ocean, bandet som fortfarande växer i mina öron. De spelningar de bjuder på är något utöver det vanliga. Verkligen hur bra som helst. Hoppas verkligen att de kommer tillbaka till Sverige snart!

Bästa låtarna under kvällen:
Casey - Little Bird
Capsize - I'll Take The Blame
Burning Down Alaska - Blossom
Being As An Ocean - Dissolve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback