Bråvalla Festival '16

30 juni - 2 juli | HTC One M9/HTC One X+ - The 1975, Bastille, Band of Horses & Bullet For My Valentine.

En sommar utan festival är ingen riktig sommar. Hade så jäkla kul som volontär förra året att jag och en kompis bestämde oss för att göra detsamma i år igen, inget vi ångrar alls utan hade minst lika roligt. Träffar fantastiskt folk och får se fantastiska band - finns det ens något bättre? Line upen i år var ganska dålig tycker jag, iallafall om man jämför med förra året. Vi hade hela torsdagen full med spelningar men både fredagen och lördagen var ganska tomma. Fanns tid över till annat vilket i och för sig var bra men det var faktiskt tråkigt att bara se ett band man tyckte om på båda dagarna.Dessutom var det så mycket krockar att jag inte visste varken in eller ut. Hoppas verkligen att det blir bättre till nästa år.

Torsdag
Band: Daniel Adams-Ray, August Burns Red, Bring Me the Horizon, Lost Frequencies, Timbuktu & Damn!, Band of Horses, Rammstein, Mumford & Sons och The 1975.
En fullspäckad dag. Jobbade 08-14 men fick gå tidigare då jag verkligen ville se Daniel Adams-Ray så vi lämnade vid 1230. Missade typ halva spelningen på grund av köer men annars gick det smärtfritt allting. Bästa spelningen den dagen var nog The 1975, även fast jag vill säga August Burns Red. ABR är ett favoritband och de var jäkligt bra live men The 1975 var ganska sjuka live de också. Det är inget band jag lyssnar på egentligen men har börjat tycka om vissa av deras låtar. Måste dock säga att se Band of Horses live var något alldeles speciellt. De har ju några kända låtar och jag som ändå är ett väldigt stort One Tree Hill-fan har lärt mig iallafall två av låtarna, bara genom att se serien hundratjugofem gånger. Så att se dem live var kanske festivalens höjdpunkt ändå. Att höra alla sjunga med i The Funeral var helt fantastiskt.

Fredag
Band: Lukas Graham, Vigiland, Tenacious D och Bastille.
Lite lugnare dag. Kollade på typ halva Tenacious D och gick sen och lade mig i tältet, var faktiskt skönt att bara ligga ensam, lyssna på den musiken jag ville lyssna på utan att någon klagade (annat än eventuell granne) och bara vara. Att vara bland folk hela tiden är väldigt påfrestande har jag märkt haha! Kompisens mor och bror hade kommit för att se Volbeat på kvällen så hon hade sällskap av dem. Stod själv på Tenacious D också men fick tillslut sällskap av tre väldigt snälla killar som tyckte att jag såg lite ensam ut haha. På kvällen var det iallafall Bastille som gällde. Började regna precis när de skulle börja spela vilket var sämst men det var lite mysigt ändå. Helt fantastisk spelning var det också. Velat se dem live så länge och äääänligen hände det. Bästa spelningen på hela festivalen typ.

Lördag
Band: Bullet For My Valentine, Den Svenska Björnstammen, Wiz Khalifa, Five Finger Death Punch, Veronica Maggio, Felix Jaehn och Nightwish.
Finns ingen spelning från den dagen som verkligen stod ut, inte alls. Såg 30 min på BFMV och såg resterande minuter på Björnstammen (som förövrigt slutade spela alldeles för tidigt). Blev jättebesviken över detta. BFMV var väl helt okej live. Såg de när de spelade på Bråvalla 2013 och det lät väl likadant nu som då. Gillar dock att jag fick höra deras nya låt You want a Battle? (Here's a War) då det är en av de bättre från deras nya skiva. Nightwish var ju lite speciellt dock. Kollade endast "just because" och jag är inget fan av kvinnliga sångare alls, men helt okej alltså.

En väldigt bra vecka som gick alldeles för fort. Sattsar på att komma tillbaka igen nästa år! Förhoppningsvis lyckas vi få med ännu mer folk så man "slipper" gå på spelningar som man inte tycker om. Är jag inte på humör för det blir jag bara på ännu sämre humör, vilket är lite weird. Väldigt skönt att vara ensam på Bastille-spelningen iallafall, då det ändå är det jag är van vid. Bara kunna vara mig själv och slippa tänka på någon annan. Skulle dock inte klara av att åka på festival själv. Var ju typ livrädd när man var ute och gick själv haha! Överlag var det en bra festival. Lite sämre än förra året. Typ allt var lite sämre än förra året men hoppas att de tar igen det nästa år. Detta året som gått nu har gått så jäkla fort så hoppas att det kommande gör det också, för jag längtar redan tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback