Konsert - Hands Like Houses

3 juni | HTC M9 - The Gospel Youth och I The Mighty, fick ingen acceptabel bild på Dead! och jag glömde ta bild på Hands Like Houses. 

Nu var det längesen jag skrev om en konsert, senast var Basement i slutet på februari vilket också var den senaste bättre spelningen jag var på. Har bara varit lokala band sen dess vilket såklart inte är dåligt alls men har saknat mina favoritband haha! Iallafall så flög jag till London för att se Hands Like Houses tillsammans med I The Mighty, Dead! och The Gospel Youth. Något folk har tyckt att jag varit halvt galen som gör något sådant på egen hand men tycker inte att det var så mycket värre än att åka upp till Stockholm. Dessutom var själva spelningen helt fantastisk. Jag är van vid folk som beter sig som idioter och visar typ noll respekt men det här var helt otroligt. Nu är invånarna otroligt vänliga och artiga men jag trodde inte att det skulle innebära konserterna också. Om någon slog till mig bad de direkt om ursäkt, det var en tjej som stod och skrek bredvid mig och hon bad om ursäkt ett flertalet gånger. Såg flera som helt enkelt bara visade en sån jäkla respekt.

The Gospel Youth - Upptäckte dem i höstas via veckans tips på Spotify och lade till låten i min spellista. Blev riktigt glad när jag fick reda på att de skulle vara support då de faktiskt är bra och jag saknar den här typ av musik i Sverige. De var faktiskt riktigt bra live också! De spelade inte låten jag lyssnat på i ett halvår nu vilket var lite sorgligt.

Dead! - Vet att jag har lyssnat på dem vid ett tillfälle för ett tag sedan men skulle inte säga att det är något jag lyssnar på idag. De var faktiskt helt okej live men det var väldigt enformigt och tråkigt, alla låtar lät typ likadant. 

I The Mighty - Började lyssna på dem förra året någon gång och de har vuxit i mina öron. De har några låtar som är lite smått underliga och inte riktigt passar in, varav de spelade en av dem (minns inte vad den heter dock), men sen har de några låtar som är sådär riktigt bra till exempel Failures och The Dreamer varav de spelade båda!! Var så lycklig efter det haha! 

Hands Like Houses - Bandet jag lyssnat på i flera år, minns när de släppte Ground Dweller år 2012 haha. Har väntat och väntat på att de ska komma till Sverige men det händer fan aldrig. När kompisen sa att de skulle till London i höstas fick jag direkt en sån där "jag vill åka dit"-känsla och började kolla priser och sånt men höll på att studera så det gick liksom inte ihop så jag helt enkelt sa "nästa gång". Av någon anledning ställde de in spelningarna då och sa att det skulle komma nya datum. I slutet på april köpte jag konsertbiljett, bokade flyg och rum och jag ångrar det inte alls. En av de bästa konserterna hittills faktiskt. Deras setlist var helt fantastiskt, mycket nytt men också några gamla låtar. Saknade pianot på de äldre låtarna men det gick bra ändå. Hade iallafall en väldigt trött röst efter spelningen. Oj vad jag har saknat att bara kunna stå och sjunga med i alla låtar. De hade så mycket energi som spred sig till alla. En slutsåld kväll och största publiken de någonsin spelat för. 
Bästa låt: Denna är riktigt jobbig, men Lion Skin, Degrees of Separation, Sillwater, No Parallels, Momentary och Introduced Species var något speciellt just eftersom att de är favoritlåtarna. 

Hands Like Houses - Degrees of Separation 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback