London

Nikon D7000 + Sigma 17-50 f/2.8

Hade tre (två) otroligt roliga dagar i London. Träffade härligt folk och lyssnade på bra musik. Typ det enda som verkligen räknades. Egentligen har jag aldrig velat åka till London för det är en storstad och jag vet ju hur jag känner för Stockholm men nu när ett av mina absoluta favoritband skulle spela där kunde jag inte låta bli att åka dit. Kände mig egentligen bara väldigt mycket i vägen och halvt elak eftersom att de är så fruktansvärt vänliga. De bryr sig inte ett skit men ändå slänger de ur sig "sorry" om de korsar ens väg eller tack om man håller uppe dörren. Allmänt hyffs kallar vi det här i Sverige men det är väldigt få som faktiskt säger tack när man håller uppe dörren eller säger förlåt om de går in i en. Så kan det va. Även om London aldrig riktigt funnits på min karta saknar jag det och vill tillbaka. Det är så mycket jag missade. Skulle dock vilja åka dit när vädret är lite bättre. Att gå runt i parker och liknande när det är 10 grader och blåser halv storm är inte jättekul. Höll mig i stan bland hus, blåste där också men inte lika mycket. Får se om det blir ett till besök eller om jag sattsar på något annat ställe i England nästa gång. Har ändå planen att studera i England kvar, även om jag nu fått åsikter från brittiskt folk som tycker att det engelska skolsystemet är det sämsta någonsin och att jag borde hitta något bättre land typ Italien, och det är nere i Cornwall så får se vad som händer. Att resa ensam var inte alls så läskigt som det först kändes. Snarare riktigt kul och jag tror knappast att jag hade fått kontakt med alla dessa människor om jag hade haft med mig en kompis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback