Konsert - You Me At Six

23 mars
 
Jag var så taggad, men ändå väldigt otaggad på spelningen. Ville se bandet men ville inte ha med publiken att göra. Minns ju hur det var 2014, då man fick kämpa för att hålla sig på fötterna och man blev mer döv av allt skrik än av själva musiken. Bandet var riktigt bra då och det var lite det jag tänkte på när jag faktiskt bestämde mig för att köpa biljett. Den här gången var allt så mycket bättre, man kunde stå långt fram utan att dö och det fanns plats att andas på också (sen att man inte andades pga man sjöng och hoppade istället men det är något helt annat). Det bästa var nog att alla sjöng med i alla låtar, tror inte det har hänt någon gång tidigare. Måste ju betyda att setlisten var sjukt bra. Bandet var helt fantastiskt, Josh hade en sån otrolig kontakt med publiken och de lät bättre än tidigare. De har inte varit i Sverige sen 2014 och de har verkligen varit saknade. Josh snackade om skivbolag som stoppar dem från att ta sig till Skandinavien vilket inte förvånar mig alls med tanke på att väldigt få faktiskt får med oss i deras Europa turné. I vilket fall som helst så älskar jag dem för att de kämpade sig hit (om än Stockholm) och att de levererade såpass som de faktiskt gjorde. Jag kan inte ens säga "bästa låt" för alla var så fantastiskt bra. Min favoritlåt är dock No One Does It Better och jag är nästan helt 100 på att de inte spelade den sist så blev överlycklig när jag hörde introt.

The Amazons var support, lyssnat på dem vid något tillfälle innan men inget jag fastnade för då. Tyckte dock de var helt okej live!

 

Ett inlägg delat av moalinn (@moalinnahlstrom)Mar 23, 2017 kl. 3:24 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback