Konsert - Fall Out Boy

10 januari | HTC U11 - Fall Out Boy
 
Den 10 januari fick jag se ett av mina absoluta favoritband, ett band jag lyssnat på väldigt länge. Har aldrig sett dem live innan då de inte varit här i Sverige sen typ 2007. Fall Out Boy är ändå ett ganska stort band, men de hade tre klubbspelningar i Europa varav Stockholm var ett av stoppen. De spelade alltså på Debaser Strand, där det går in kanske en 750 pers, tror dock de skulle kunna fylla en lite större arena med några tusen pers. Det var lite speciellt att se dem på en såpass liten scen, men jag skulle gärna vilja se dem spela i en arena också då jag tror stämningen kan vara ännu bättre. Debaser Strand var kanske inte den mest optimala klubben för spelningar jag varit på men det fungerade. Lite tråkigt att minderåriga var tvungna att ha med sina föräldrar då stor del av publiken innehöll stela och tråkiga medelåldersmänniskor. Men bandet var ruskigt bra. Patrick har en fantastisk röst, även live! Sjukaste spelningen på länge alltså.

Bästa låt: Dance, Dance helt klart. Minns när jag såg Fall Out Boy spela den på en "klubb" i serien One Tree Hill, har sen dess velat se och uppleva låten live - och äntligen hände det! Men I Don't Care, Thnks fr th Mmrs och This Ain't a Scene, It's an Arms Race var riktigt bra live också. The Phoenix var också riktigt najs live!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback