Min fotografering

Jag har fotograferat egentligen så länge som jag kan minnas, vilket är sen jag var kanske 7år. Inte seriöst såklart, men när man fick sin första analoga kompaktkamera fotograferade jag otroligt mycket med den. Bara mina djur men det spelade ingen roll. Sen fick man en mobil med kamera och då använde man den och efter det fick man en digital kompaktkamera som jag använde flitigt i två år innan den lade av. Fokusen lade av helt, tyvärr då det var en helt okej kamera även om den kom från jultidningarna. Efter det lånade jag min syrras Nikon D40 i ungefär ett halvår, lite till och från sådär och när jag fyllde år i oktober tvånollnollnio hade jag bestämt mig för att köpa en Nikon D60. Sagt och gjort. I början var jag förälskad i den och den lärde mig mycket. Men blev efter ett halvår trött på den och tyckte att den lät onödigt mycket och var seg så jag började kolla på lite nya kameror, var på väg att köpa en Nikon D90 men så blev det inte utan fick istället ett nikon 70-300mm i konfirmationspresent. Men i oktober/november tvånolltio tröttnade jag totalt och sålde kameran för att spara ihop till en ny. I december släppte de Nikon D7000 och jag kände direkt "Måste ha" och så blev det. Bara några få dagar innan julafton gick jag och köpte mig min drömkamera och jag ångrar inte en sekund med den. Den har lärt mig mer än vad min D60 gjorde och den är verkligen min lilla ängel.

Fotografering är en stor del av mig. Det är svårt att uttrycka sig så mycket som man kan i en bild. Eller ja, jag personligen kanske inte kan uttrycka alla mina känslor och tankar i en bild men jag kan ta en bild utifrån mina tankar och sen låta andra ha sina egna tankar om bilden. En bild säger mer än tusen ord säger man ju, och på så sätt är det bra för folk att de får tolka bilderna själva.

Det jag fotograferar mest är djur, men även mycket natur. Mina syskonbarn hamnar gärna på bild också men det är inget jag vill jobba med liksom utan jag vill ta mig till något land där det finns vilda djur och fotografera, vill inte stå i en tråkig studio dag ut och dag in. Det ska hända saker.

bombombom, jag orkar inte skriva mer just nu.. haha, men jag uppdaterar på måndag eller tisdag eller något. Ha det bra, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback