This Season's Color

Jag känner att jag måste tipsa om det här bandet alltså, de är helt sjukt bra och förtjänar så mycket mer uppmärksamhet än vad de redan får.

This Season's Color.
De är ett alt. rock band.

De har så sjukt blandade låtar, vissa "skriker" de igenom (nästintill iallafall) medan andra är lite blandade och andra kan vara helt "rena". Det finns något i det bandet som jag inte hittar i något annat men jag kan inte hitta vad det är riktigt. Tycker de är helt grymma.
Finns så många större band där ute som är riktigt populära men är egentligen inte bra, om man jämför med alla dessa - vad det nu heter. det finns ett ord men tappade det - band. De band som inte har upptäckts riktigt än.

Jag tycker egentligen att det är riktigt svårt att placera dem i en genre, men de säger själva att de är ett alt. rockband så jag får gå efter det. Har sett folk som kallat dem pop punk, det var därför jag kollade upp dem från första början. När jag läser alt. rock blir jag mest bara "eh" och går vidare, men pop punk har verkligen fastnat på min hjärna just nu så jag kollar varje litet band jag hittar.
Iallafall så hittade jag dem för några månader sedan och jag fastnade direkt. Jag tror att om man lyssnar på Orion det första man gör så fastnar man.
Orion är helt klart deras bästa låt, enligt mig iallafall. Den har ord, den säger så sjukt mycket och är riktigt bra. Vet inte hur jag ska beskriva den mer än att den är verkligen helt grymt bra. Kan sitta och lyssna på den om och om igen. 
Jag satt och grät första gången jag hörde den och om ni lyssnar så tror jag att ni kanske kan förstå varför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback