Punk Goes Pop

Min musikstil vandrar otroligt mycket just nu känner jag. Allt från pop till punk, uhm kej?
Däremot är poppunk det jag lyssnar på mest, typ Fall Out Boy, Simple Plan som wikipedia tydligen anser som punk. Ser det mer som alternative rock/pop men ja, jag vet då inte. Mer punk i FOB än SP iallafall.
Klarar dock inte av metal, behe. Inte mer än nu-metal och det är väl inget speciellt.

Men för några månader sedan hittade man den här listan på spotify, Punk Goes Pop. Alltså poplåtar som är omgjorda till punk.
Call Me Maybe är med, i en bättre version. Detsamma med The Wanted - Glad You Came, totalt avskyr TW men den låten är inte jättedålig ... blir helt klart mycket bättre i punk. Sen har vi Boyfriend, uhm .. ah, haha.
Sen finns det såklart de låtar som blivit sämre, så som Coldplay - Paradise. Finns ingen som gör låten så bra som Coldplay själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback