One Direction - Take Me Home Tour

Jag är hemma från Stockholm - har väl varit det i några timmar nu men ja.

Bussresan
Gick upp runt 04:00, kan ju säga att jag somnade runt 2 och sov så sjukt dåligt. Vid 05:30 började vår resa upp till Stockholm. Som beräknat så tog det ungefär 9 timmar att åka upp. Vi satt och väntade utanför Friends i ungefär fyra timmar innan de släppte in oss.

Konserten var slut 22:30 och vid 23:30 var vi på väg hem. Det var den värsta resan jag någonsin har gjort. Visste inte var jag skulle ta vägen, kunde inte luta mig någonstans, ryckte till så fort jag somnade. Jag vet inte allt, hemskt var det iallafall. Men vi kom till Göteborg vid 07:00, tvungna att vänta på bussen till Stenungsund i en timme så satt där och stirrade rakt ut i luften i och med att min mobil var rätt död. Men jag kom hem vid 9 och somnade ganska så snart.

Konserten
18:30 kom förbandet - Camryn, och sen kom One Direction vid 20:30. Jag hade tanken om att jag skulle filmat början men jag fick typ panik haha. Fick fångat lite men när de väl kommer in på scenen blir det skakigt och väldigt skrikitgt.

Konserten var helt underbar, satt på sidoparkett höger - rad 1. Lite på kanten sådär men det spelade verkligen ingen roll för Liam, Harry och Louis var rätt bra på att komma dit. Niall var där en del också men Zayn höll sig mer på andra sidan/i mitten, tråkigt nog. Men han var där och jag såg honom så inget fel med det!
Fick ögonkontakt med honom en gång dock, typ dog. Även Harry och Liam. Helt underbart att se in i deras ögon samtidigt som de skrattar/ler, sjukt säger jag bara.

Det bästa är ju att de bjuder helt totalt på sig själva. De dansar inte utan fokuserar på fansen och i deras fall så tror jag att det är en av många anledningar till att de fortfarande står upp.

Jag vet inte hur jag ska göra med bilderna, har 36 stycken som jag har redigerat men är tveksam till om jag borde lägga upp alla här. Kommer bli väldigt många inlägg som går åt till bara bilder på dem, om jag inte tar två-tre inlägg med bilder och sen slänger jag in lite bilder i olika inlägg som kanske inte handlar om dem. hm.




Här har vi Louis. Den här bilden är tagen då de kollar ut över publiken, pekar, pratar och skrattar. Antingen några sekunder före eller efter att den här bilden är tagen så vänder de blickarna mot oss, alla förutom Niall som var på andra sidan scenen. Man dör när man får fyra huvuden mot sig, de kollar åt samma håll, på samma människor. Här fick man ögonkontakt med dem igen! (kände att jag ville skriva det där, döda mig inte, tvingade er inte att läsa)

Har ingen röst kvar, eller jo det har jag faktiskt. Men den är halvt sådär och har ganska ont i halsen för att vara ärlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback