Konsert - All Time Low

18 februari | HTC One X+

Så gårdagen då ...
Fick veta att det var problem med tågen (typ strömmen) så vi var tvungen att åka tåget till Skövde och byta till buss som tog oss till Hallsberg och därefter byta till tåg igen. Blev 2 timmar försenade vilket också gjorde att jag kom fett sent till signeringen. Det var en väldigt lång kö, men jag ställde mig och väntade tills jag insåg att jag hellre står långt fram på konserten än får en autograf på en skiva. Så tog mig till Fryshuset. Väldigt smart val kan jag säga.

Så jag försökte ta mig till arenan, vilket var lättare sagt än gjort. Jag har aldrig varit i den delen av Stockholm innan så jag var totalt vilsen. Men tillslut insåg jag att jag kunde ta tunnelbana till Gullmarsplan och sen byta till tåg som tog mig till Mårtensdal. Sen var det bara att följa lite folk och så kom man fram yay. Var framme 2 timmar innan och jag var ju ensam (alltså ingen med mig) så hade väldigt tråkigt. Men när det väl bildades en kö (typ en timme senare, fett dåligt kösystem måste jag säga men skitsamma) så började människorna framför prata med mig, Stockholmare så jag fattade ingenting av vad de sa men ändå. Tappade dock bort varandra när det var insläpp, men på konserter är det rätt skönt att vara ensam för då behöver man inte bry sig om någon annan haha.

Blitz Kids var förbandet och jag kan inte annat än tycka om dem. Har inte lyssnat ihjäl mig på dem men en del, speciellt "Sometimes" - väldigt bra låt och gjorde sig riktigt bra live!

Och så kom All Time Low efter typ 40 min. Orkar inte ta hela historien, men säg att jag vart jävligt mosad efter att ha haft en tjej som stod och tryckte bakifrån medan jag hade två stoppklossar till killar framför mig. Fick lite armbågar i ansiktet, mosade tår och lite allmänna slag. Men det är så det ska vara!

Konserten var helt enkelt underbar. Finner inga ord. Bästa setlist jag någonsin varit med om. Väldigt många låtar dock, 24 stycken på 2 timmar. Man var rätt slut efter ett tag kan jag säga. Men jag fick höra The Irony of Choking On a Lifesaver, Remembering Sunday, Therapy och Vegas och det var i princip allt jag önskade om för den här konserten faktiskt.

Nu taggar vi inför You Me At Six på Fryshuset men dock på klubben tror jag och hoppas att det blir så då det är något mindre än arenan.

 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromFeb 18, 2014 kl. 3:57 PST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback