One Direction - Midnight Memories

Sa att jag skulle skriva om One Direction, well. Here it comes!
 
Jag tycker fortfarande att de är otroligt underbara och jättehärliga som personer, men deras nya album är inte det bästa de har gjort. Jag tycker att Take Me Home är deras bästa skiva, förstår att de testar nytt och det gör alla band. Tycker det är bra att de gör nytt, så det inte blir samma år efter år. Men jag tycker det är otroligt synd att de bara massproducerar, de skriver inte ens hälften av låtarna och det blir helt enkelt mer ett plattfall än något annat. Varför stressa sönder sig för att göra skiva efter skiva, år efter år? Varför inte då ta något år till att gå på tour, skriva lite själva kanske och sen året därpå in i studion när de har TID men nä. They're way too cool for that.

Well, nu ska vi inte vara allt för negativa. Som jag sa så tycker jag fortfarande om dem, det är inte så konstigt som det låter även om det kanske låter jättekonstigt. Hey jag lyssnar på Motionless In White och One Direction, what about you?

Let's see, Midnight Memories. Jag har faktiskt bara lyssnat på albumet några få gånger så jag kan inte säga så jättemycket egentligen, utan går igenom låtarna nu som de kommer. Orkar dock inte analysera dem, utan bara tar det jag hör.

Best Song Ever - Väldigt bra låt faktiskt, videon är den bästa de har gjort haha.
Story Of My Life - Alla säger att det här är en dunder hit, men frågan är - är det verkligen det?
Diana - Albumets bästa låt kanske?
Midnight Memories - Vad tänkte de på? Tror nog det är albumets sämsta låt.
You & I - Rätt gullig låt, hihi.
Don't Forget Where You Belong - Ändrade min åsikt, det här är albumets bästa låt. Helt underbar. Lite tjatig men det fungerar efter att man har lyssnat på den ett tag och den mest bara flyter genom!
Strong - Här var det mörkt och tyst, rätt skön refräng ändå - både lyrics och melodi.
Happily - Vad är det här? WE ARE ON FIRE, WE'RE ON FIRE NOW, WE ARE ON FIRE, WE'RE ON FIRE. haha wow.
Right Now - Jag känner igen det här, kan någon hjälpa mig med vilken låt det är? I vilket fall som helst så är den rätt go, faktiskt.
Little Black Dress - Bra låttitel, eller? Åh gud, vad är det här?? Finns det någon som faktiskt kan säga "åh, bästa låten ever. Kan relatera till 100%"?
Through the Dark - Näst bäst låt, helt klart.
Fan vad många låtar det var på det här albumet då, sigh. Hata mig inte för att det blir ett långt inlägg, hehe.
Something Great - "Is it too much to ask for something great?", yes, yes it is. Stop.
Little White Lies - Jag slår vad om att det här är en låt om typ någon "playing games". *sätter på låten* Ledsen att jag kunde säga det på bara låttiteln, "you like playing games"
Better Than Words - Ugh, orkar inte längre.
Why Don't We Go There - Tror jag faktiskt har tröttnat på alla dessa kärleks låtar.
Does He Know? - Rätt söt låt, ändå.
Alive - Hjälp mig här också, vilken låt är det? Känner igen den så otroligt mycket. Först tänkte jag, Alive - hm, låter intressant. Hörde melodin och blev väldigt förvånad. De första raderna var rätt okej, men sen bah "I don't know why I wanna be with every girl I meet.", liksom va?
Half a Heart - Omg, sötaste låten ever. *snyft*



Några One Direction fans här? Favoritlåt från Midnight Memories? Har inte uppdaterat mig så mycket om det här på senaste tiden så skulle vara roligt att höra andras åsikter! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback