Konsert - Memphis May Fire

24 juni

Jag kom, precis som förra veckan, direkt från jobbet och in bland en massa svettiga människor. I 2,5 timmar satt jag på stentrappan och stirrade rakt ut i luften - alltid lika roligt. Tror jag har blivit lite bekväm med att kunna komma 10 min innan insläpp och ändå hamna långt fram haha, sanningen är väl att man inte vill stå längst fram utan några rader bakom när man är på spelningar där folket står med 20 meters avstånd från varandra.

I vilket fall som helst så var Fängelset slutsålt och en jäkla massa människor fanns det på plats, redan från första början. Trodde verkligen inte att så många skulle komma för att se förbanden, som förövrigt var över förväntan. Första bandet, Broadcast, var faktiskt helt okej - finns klart bättre band men ja. De fick mig att bli något peppad iallafall. Andra bandet, Normandie, gav mig en hel del överraskningar så som att de drar till med lite clean sång mitt i allt. Och sista var Like Torches som gav en lite mer konsertkänsla än det här "hej, vi är här bara för att ni ska veta att vi finns"- som ofta blir när det är små band som förband. Verkade rätt sköna ändå, ska ge dem en andra chans då jag inte riktigt hörde hur de lät då ljudet blev väldigt konstigt.

Tycker ljudet var sämst ändå, inte värre än på Arena 29 men ändå sämst. Vill gå på en konsert som har bra ljud, var man nu kan hitta det utan att behöva bli ett fan av ett jättestort band.

Memphis May Fire är, och kommer alltid vara, mitt favoritband så att jag tycker om deras spelning är väl inte så konstigt, men - ja, men - de var bättre i höstas. Vet inte om det hade med ljudet att göra eller om det var något annat men något var det som var bättre då.

Menmen, trevlig kväll med trevligt folk iallafall :)

btw, angående trevligt folk. Vad är det för idéer folk har när de lägger sina armbågar på andras axlar? Ja, axlarna må vara ett jättebra stöd för dina armar men tänk ett steg längre - eller?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback