Förklaring till bilderna - Projekt

Nu har alla bilder kommit upp och det är dags för förklaring. Jag slänger inte upp bilderna ännu en gång utan ni får bläddra ner för att kolla på bilderna igen. Om ni har några frågor eller har något att säga så är det bara att fråga på. Jag ser det här projektet lite som att det inte finns något rätt eller fel. Att jag har tänkt så här när jag tagit bilderna är inget som är hugget i sten utan om man ser en bild som något helt annat så är det helt okej, det enda kravet jag har är att man ska försöka förstå sammanhanget mellan alla bilder.

Bild 1 - har inget namn och har ingen annan beskrivning än att det är en bild över vad som komma skall.

"Pressure"
Handlar om stress, att man sätter press på sig själv. Man liksom sugs in mot en punkt som inte är helt skarp och klar utan allt är suddigt och rörigt.

"Confusing what is real"
Den här har jag satt framför ordet "kaos" vilket jag tycker passar in väldigt bra. Man vet inte riktigt vad som är vad, detaljerna och helheten smälter ihop och ja - allt är bara kaos.
 
"Alone"
Det är blött och kallt, ensamt och tomt. Det finns en väg framåt och det är ut i det djupa havet.

"Scared"
Känner sig förvirrad, lite borta. Livet går neråt men man vill inte följa med utan stanna där man är, helt enkelt inte beredd på vad som komma skall.

"Who?"
Känner sig ful och inte accepterad. Vill inget annat än vända ryggen åt allt och alla.

"Fake a smile"
Det där leendet man slänger på, eller bara neutalt uttryck, så finns det alltid något bakom.
"Sinking"
Man känner sig hjälplös. Försöker sträcka sig efter hjälp men det är i princip omöjligt, finns ingen som hjälper en upp och det finns inget att ta grepp om utan man sjunker bara längre och längre ner.
 
"Tired"
Blomman ska symbolisera en person, trött och helt utsliten och allt den gör är att hänga kvar på en tunn "tråd".
 
"Not alone"
Man tror att man är förföljd av en skugga eller av något ondt, men i själva verket är det ens vägledare som följer efter. Och detta är också den bild som ska visa att man inte är ensam, oavsett vad. Det finns folk som känner precis som du, det finns folk som inte vågar tro på ett bättre liv och de som känner sig så fruktansvärt ensamna. Du har alltid någon med dig, var du än går. Jag vet att jag har Sofia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback