Ny musik #1

Jag behöver hitta ny musik, eller ja, lite mer varierad musik och då är både spotify och youtube användbart. Jag tänkte att kanske en gång i veckan så går jag igenom några band, skriver upp dem här och skriver jag lite snabbt om vad mitt första intryck är. Förhoppningsvis kanske ni då också hittar lite nya band att lyssna på. Det kommer vara väldigt varierad musik, dock ingen tråkig pop eller jazz haha.

I Am King
Mycket bra. Kan inte säga genre mer än post-hardcore. Får lite Memphis May Fire känsla även om rösten är något mycket ljusare.
7/10



Our Last Night
Också post-hardcore men verkar som att de senaste albumet inte har något scream direkt, kan hända att jag lyssnat på fel låtar också. Men jag tycker om dem, faktiskt. De har gjort lite covers också, tillexempel Wrecking Ball - Miley Cyrus, Mirrors - Justin Timberlake och så vidare.
8/10

Låten får 1000/10 :x Lyssna oavsett om du lyssnar på Suicide Silence deathcore, Miley Cyrus pop eller Rolling Stones rock.

Out Like Wolves
Yes! Verkar inte vara speciellt stora och måste säga att jag tycker texterna är väldigt bra. Dessutom låter inte sångaren som att han svalt en gås (vilket väldigt många gör, tyvärr). Kan inte höra något skrik där inte!
10/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback