Konsert - Of Mice & Men

18 mars | iPhone 5c. Volumes, The Amity Affliction och Of Mice & Men.

En mycket intressant och minst sagt händelserik kväll. För det första kom jag dit 4 timmar innan insläpp, satte mig i kön och lyssnade på lite Yellowcard för att peppa. Folk från både höger och vänster försökte få kontakt med mig och social som jag är *host* så förflyttade jag mig både för att snacka med folk som satt till höger om mig och sen lite senare för att snacka med folk som satt vänster om mig. Fick tiden att gå lite ändå men när man väl snackat klart om konserter och bandet man ska se så finns det inte så mycket kvar att prata om. Vi alla stod dock på samma ställe på konserten så de ryckte tag i mig ibland och undrade om jag var okej (har en förmåga att se fruktansvärt deprimerad och ledsen ut, haha!). Snällt och trevligt folk. Sen finns det folk som super sig riktigt fulla och har inga gränser överhuvudtaget, fanns en sådan människa och denne var seriöst riktigt jobbig. Vakterna tog dock bort denne så allt blev frid och fröjd tillslut. Jag måste få klaga på folk som sätter sina armbågar på mina axlar. Varenda jäkla konsert. Jag förstår verkligen inte. Ja, jag är i en jättebra höjd för dig att ha dina armbågar på mina axlar men jag har inte all ork och kraft i hela världen att hålla uppe både dig och mig så stop it. Försökte liksom sjunka ner men de seriöst följde efter.

Volumes - Hade aldrig lyssnat på dem innan mer än på väg ner mot Göteborg då jag lyssnade på en låt eller två. Tyckte de lät riktigt bra men när de väl steg ut på scenen blev jag riktigt chockad. De såg lite "rappiga" ut och lät väldigt "rappiga". Fick en "yo" känsla haha. Inte så bra med andra ord.
Bästa låt: ??

The Amity Affliction - Det var här en av tjejerna jag snackat med tidigare drog fram mig så jag hamnade på andra raden och jag taggade till rejält. Åh, vad bra TAA är live. Helt sjukt. Vi skrek "SÅ JÄVLA BRA" till varandra och fortsatte sen sjunga med. Jag släppte verkligen allt och bara körde, all min energi tog slut när de var klara men jag stod kvar där jag var (tog dock några steg bakåt) tills OM&M steg ut.
Bästa låt: Alla, verkligen alla. Pittsburgh är däremot riktigt bra.

Of Mice & Men - Två låtar tror jag och sen gick jag därifrån, skrikande tjejer var det fullt av. Ställde mig längst bak och hade det jättetrevligt! Tänkte "fan, nu måste jag fånga en ny bild till headern" men mobilen klarar verkligen inte av det, iallafall inte ifånen som suger totalt. Så misslyckades rätt rejält på den punkten. Gick längre fram när de började spela "Another You", fällde en liten tår och gick sen bak igen. Den låten har jag lyssnat sönder just på grund av fina lilla Sofia, riktigt mäktigt att se den live.
Bästa låt: Another You, Would You Still Be There, You're Not Alone och Public Service Announcement. (Ja, deras nya låtar. Tycker dock inte de är speciellt bra de heller men bättre än de gamla.)

Gick ifrån Trädgår'n ungefär 22:40, då de gick av scenen för första gången (de hade spelat mina favoritlåtar och jag var för trött och orklös för att vara kvar). Insåg att jag inte kunde komma hem, annat än till fots men det hade istället resulterats i att jag hade missat färjan 02:18 och hade då fått vänta till 04:18. Nejtack. Syrran erbjöd hennes soffa och så fick det bli. Är trött som satan just nu. Tänkte sova när jag kom hem men blev inte mycket av det.

Nu är det en vecka kvar till The Script och Yellowcard, ska bli så kul! Förutom The Script då jag inte gått på sån stor konsert själv innan men det ska nog bli bra det med, arenan är inte så jättestor. Hade varit annat om det varit typ Friends eller Ullevi, never ever säger jag på det.
 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromMar 18, 2015 kl. 7:06 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback