Konsert - Northlane

23 oktober | HTC One M9 - Volumes och Northlane. Hellions och The Acacia Strain spelade också.

03:45 gick jag utanför dörren och min resa upp till Stockholm började. Åkte även denna gång med MTR Express och väljer dem framför SJ alla dagar i veckan. Var uppe i Stockholm 09:25 och jag hittade till T-centralen utan några problem, ett tecken på att jag är i Stockholm lite för ofta? Bodde som vanligt på Södermalm och visste alltså åt vilket håll jag skulle åka. Hittade vandrarhemmet direkt och gjorde mig av med min väska, då incheckning var tidigast 15:00. Tog mig ut på en shoppingtur. Hittade inte så mycket dock och jag hade extremt ont i benen efter att ha vandrat omkring i fem timmar. Landade därefter i sängen på vandrarhemmet och vilade tills klockan slog 17:30 och det var dags att ge sig mot Fryshuset. Det var typ tre pers där när jag kom en haltimme innan insläpp men ramlade snart in fler.

Inte jätteimponerad över supportbanden faktiskt. Jag är lite "allergisk" mot band som till exempel Hellions och Volumes, det blir lite "rap" av det hela och jag tycker inte det låter bra alls.

Volumes - Tycker om två av deras låtar, varför vet jag inte men de fastnade från förra gången jag såg dem live (om de spelade låtarna live vet jag inte, men lyssnade lite på dem innan konserten). De spelade bara en av dem live den här gången vilket gjorde mig lite ledsen men låten de spelade var Vahle och den är också favoriten av de låtar jag tycker om. Because reasons. Man märker att Sverige tycker om Volumes!

Northlane - Jag saknar ord. Det var för bra för att vara sant. Helt otroligt hur bra det var. Såg dem när de var support för Parkway Drive och då var ljudet lite halvt sådär, den nya sångaren hade precis kommit in i bandet och allt kändes lite skevt även om de lät riktigt bra då också. Men den här gången, sånt jäkla drag. Helt galet var det. Absolut en av de bästa spelningarna och framförallt den bästa spelningen på väldigt, väldigt länge. Hoppas de tar sig till Göteborg nästa gång!
Bästa låt: Älskar alla deras låtar, men Scarab (som jag också filmade) är en av favoriterna. Soma är nog favoriterna av deras nya låtar. Annars är ju Quantum Flux, Dream Awake och Masquerade väldigt mäktiga live!

 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromOkt 23, 2015 kl. 3:16 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback