Konsert - The Gaslight Anthem

17 augusti | HTC One M9

Såg The Gaslight Anthem på Bråvalla tidigare i år, och tyckte att de var så bra att jag ville se dem igen. Dessutom har jag en kompis nere i Skåne så passade på att träffa honom.

The Gaslight Anthem är ett band jag inte har lyssnat på speciellt länge, ett år kanske, men det är något som gör dem fruktansvärt bra. Scenen var en stor scen mitt på ett torg i lilla Malmö. Tror nog vi var några stycken som såg dem ändå, fler än på Bråvalla skulle jag vilja säga haha. Publiken på Bråvalla var extremt liten. Nej men de var lika bra på Bråvalla som de var i Malmö. Skulle dock nästan vilja säga att det kändes lite bättre i Malmö men kan ha varit för att jag hade lyssnat sönder alla deras låtar bara någon dag innan. Sångaren snackade lite mer än vad han gjorde sist, om jag inte minns helt fel. Lite rolig var han allt! Jag började nästan gråta, varför vet jag inte riktigt men tanken på att det kanske var sista gången jag såg dem var extremt skrämmande. De ska ta en paus nu efter deras europaturné, hoppas med hela mitt hjärta att de hittar tillbaka till varandra igen!

Bästa låt: Great Expectations och The '59 Sound är favoriterna men hela deras setlist var underbar.


 

Ett filmklipp publicerat av @moalinnahlstromAug 17, 2015 kl. 6:23 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback