Konsert - Architects

24 oktober

Såg ett av genrens bästa band i måndags. Bandet som i somras förlorade en bror, vän och bandmedlem men som ändå lyckas leverera, kväll efter kväll. Verkligen helt fantastiskt. Såg de live 2015, då de hade Counterparts som support. Gick endast för Counterparts egentligen men stod längst fram hela kvällen och fastnade där även under Architects. Hade inte lyssnat på Architects speciellt mycket då, mer än några låtar men fick upp ögonen för dem på konserten även om det var en av de värsta spelningarna jag varit på någonsin. Bandet var bra men publiken var åt helvete. Bra mycket bättre den här gången tyckte jag faktiskt även om jag blev helt dränkt i öl. Spelningen var något utöver det vanliga och tar sig långt upp på "bästa spelningarna hittills"-listan.

Supportband:
Bury Tomorrow - Lyssnat på några låtar och de var faktiskt bra live!

Stick To Your Guns - Älskade STYG. Såg de första gången 2015 och de har verkligen en speciell plats i mitt lilla musikhjärta. Det är de och The Amity Affliction som är favoritbanden just nu. Såååå bra, även live. Hoppas de kommer tillbaka som headline nästa gång. Gick egentligen på konserten just för Styg, Architects var bara en bonus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback