Konsert - Coldplay

25 juli | htc one m9

Har länge funderat på hur jag bäst skriver ett inlägg om den här konserten. Den var så bra att jag inte riktigt kan hitta de rätta orden att beskriva den. Jag vet inte om ni minns men 2015 skrev jag detta
"Hade varit annat om det varit typ Friends eller Ullevi, never ever säger jag på det."
Aldrig att jag skulle gå på en konsert på Ullevi, eller Friends för den delen. Inte själv. Det fanns liksom inte i min värld. Alldeles för mycket folk. Så när Coldplay skulle spela på Friends förra året kände jag direkt "njae" även om jag verkligen ville. Det var också dels för att det var på söndagen precis när man lämnat Bråvalla så hade varit jobbigt med packning och grejer men det var inte bara det som stoppade mig liksom.

När de i höstas sa att de kommer tillbaka men då till Ullevi började jag kolla runt efter folk som ville följa med. Var det någon som ville? Självklart inte. Som vanligt fick jag helt enkelt bara köpa den där förbannade biljetten och få diverse panikattacker över att jag skulle vara ett med en publik på typ 65k pers. Var ju såklart också glad över att jag faktiskt äntligen skulle få se dem men de närmsta dagarna innan konserten hade jag på riktigt panik. Jag gillar inte människor och att behöva stå bland dem ensam i över 5 timmar får mig att vilja springa därifrån. Men jag lyckades samla mig själv och stod ut hela konserten. Hade till och med riktigt roligt. Orkade inte köa, dels på grund av människor och paniiiiik, och dels på grund av att jag hade dragit på mig en förkylning så var rätt hängig, så stod rätt långt bak men det gjorde mig absolut ingenting. Coldplay levererade på en nivå jag aldrig upplevt innan. Bästa konserten hittills, utan tvekan. Så glad över att jag faktiskt åkte. Hade feber på kvällen och hela natten men så värt det!
Bästa låt har jag lite svårt att välja, deras nya låt Everglow är riktigt bra och var väldigt bra live också. Sen spelade de många både gamla och nya låtar, Clocks var ju rätt magisk, Yellow och Fix You också.

Har kommit fram att jag gärna gör saker även om jag kanske egentligen inte vågar. Har ingen som drar med mig på saker så får liksom dra hela lasset själv men hittills har jag ju lyckats så har en hel del framtidsplaner. Får helt enkelt hoppas att jag bara lyckas dra mig iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback