Bråvalla Fesitval '17

28 juni - 1 juli | HTC One M9/iPhone (Oklart vilken dock) - Linkin Park, You Me At Six, Passenger & The Killers

Bråvalla var, liksom förra året, helt fantastiskt. Mycket som fortfarande kan förbättras men också mycket som blivit mycket bättre. Vi var volontärer även i år, något vi faktiskt har fastnat lite i så jättetråkigt att det inte är något Bråvalla nästa år. Förra året blev vi så jäkla trötta på att dra med all packning på tåg med platsbrist så vi sa "nästa år tar vi bilen", vilket vi gjorde. Oj så värt det, så otroligt skönt att slippa trängas och hålla på. Dessutom bra mycket billigare!
Lyckades såklart bli förkyld på lördagen innan vi skulle åka så jag var måttligt peppad på att åka. Hade feber natten till måndag (kan bero på att jag var på Coldplay på söndagen där men...) och trodde ärligt att jag skulle bli liggande i tältet hela veckan men jag lyckades hålla mig uppe med ipren, halstabletter och nässpray.
Utöver allt detta var det en väldigt bra festial. Lite (mycket) besviken över lineupen, på riktigt, hur många band såg jag? Typ 10 stycken, om ens det? Helt sjukt ändå. Men antar att man satsar på olika musikstilar olika år, eller något.

Onsdag
Band: Bamse och hans vänner, Scooter
Så otippat med Bamse men det var nästan festivalens höjdpunkt haha! Scooter såg jag endast på grund av nostalgi, kände mest "vafan är det här" när jag stod där.

Torsdag
Band: Adept, Passenger och Linkin Park
Of Mice & Men skulle spelat också men typ fem minuter innan de skulle gå på kommer det någon herre och säger att spelnigen är inställd. Oklart av vilken anledning, men det var rätt sämst faktiskt. Inget fan av dem men hade ändå blivit lite peppad på att se dem igen haha.
Hade faktiskt glömt av att jag såg både Adept och Passenger den dagen. Adept lyssnade jag på väldigt mycket i tonåren, mindre på senare år men de var ändå helt okej live. Passenger var ju så mysig att se live! Men dagens (och festivalens) höjdpunkt var Linkin Park, älskade Linkin Park. Har ni hängt med ett tag vet ni vad jag tycker om Linkin Park. Har velat se dem så otroligt länge nu men när de var i Sverige 2011 vågade jag inte dra på konserter själv, så "kunde" inte se dem då. De var bra mycket bättre live än jag hade väntat mig faktiskt, hört så mycket skit om deras konserter men tyckte inte det var så dåligt. Var rätt peppad också så kanske är så att det automatiskt blir lite bättre. Stod rätt långt fram och blev mosad på köpet. Vid ett tillfälle kunde jag inte nå marken, för satt liksom fast och så börjar alla hoppa.. jag behövde inte hoppa iallafall, åkte bara med. Lite spännande ändå haha! Så otroligt tråkigt att det var sista gången jag såg dem live, älskade Linkin Park och Chester.

Fredag
Band: You Me At Six och The Chainsmokers
Såg ju YMAS senast i mars och jag misstänkte att de skulle göra samma sak som sist, först Stockholm och sen Bråvalla, men klagar inte! De var rätt najs på en festivalscen också, även om jag föredrar lite mindre spelningar med så mycket mer kontakt med publik och allt det där.
The Chainsmokers ville jag se för typ bara några låtar, så vi ställde oss rätt långt bak (bra bit bakom det bakre staketet) för vi tänkte att "här är det nog inte så trångt". Hahhh, satan vad mycket folk. Det blev rätt trångt tillslut så vi sa fuck it och tog oss därifrån, behövde plöja oss igenom en jäkla massa människor för att komma ut så det var helt galet med folk. De var dock rätt bra den halvtimmen vi såg dem, även om det inte riktigt är min musiksmak.

Lördag
Band: Nause, Norlie & KKV, The Killers
Truth to be told, vi satt i gräset på både Nause och The Killers. Såg inte mycket av Nause men vi hörde dem iallafall, det var rätt mysigt att sitta och lyssna på dem. Norlie & KKV hamnade vi mer mitt i smeten framför scenen, så jäkla varmt men det är en rätt härlig stämning på deras spelningar så det fick väl gå. Dagens höjdpunkt var dock The Killers, vi satte oss i gräset för jag trodde inte att det skulle vara något jag skulle tycka om men whoa vad bra de var?! Kan tänka mig att se dem igen fast på en lite mindre scen, om de spelar på sådana.

Så otroligt tråkigt att det inte blir något Bråvalla nästa år, det är ju så underbart att åka iväg en vecka och bara höra massa bra musik och träffa trevligt folk. Men får hoppas att de kommer tillbaka starkare än någonsin 2019!

Helt sjukt. Vila i frid, Chester

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback